کد خبر: ۵۳۰۴۶۳
زمان انتشار: ۰۸:۳۱     ۲۲ مهر ۱۴۰۲
حمایت از فلسطین تکلیف دینی؛
سرنوشت قبله اشغال شده قدس شریف، سرنوشت حیات اسلام است و فلسطین خط مقدم جهاد با دشمنان، قلب دوم جهان اسلام و محور وحدت مسلمین بوده و تا نبرد آزادی قدس، ما از آن حمایت میکنیم.

به گزارش پایگاه خبری 598، اتفاق نادری که در ۱۵ مهر رخ داد، درخشان‌ترین در تاریخ ۷۵ ساله فلسطین بوده است، ایمان و شجاعت و قدرت برتر فلسطینیان بروز یافت و معادله جدیدی را در موازنه قدرت بوجود آورد. چند هزار باران انبوه موشک غافلگیرانه در زمان کوتاه و فرود رزمنده از اسمان بر سر دشمن و پیشروی و کشته زیاد و اسرای صهیونیست‌ها، تخلیه فرار شهرک‌های صهیونیستی و آواره شدنشان، بی سابقه و ذلت بار بود.

دستاورد‌های طوفان الاقصی
عملیات طوفان الاقصی شکست در ۶ بعد اجتماعی، سیاسی، بین المللی، نظامی و امنیتی و اطلاعاتی برای صهیونیست‌های غاصب را بهمراه داشته و توان و دست برتر رزمندگان فلسطینیان اثبات کرد؛ و شاخ گنبد پولادن را شکاند و بعبارتی شکست پذیری آنان را برای جهانیان باور پذیر کرد و شکست نهایی این رژیم سفاک و نامشروع را نزدیک‌تر کرد.

سبوعیت جدید صهیونیست‌ها
رژیم منحوس که از عظمت عملیات رزمندگان فلسطینی غافلگیر شده است و توان مقابله ندارد، با موشکباران ساختمان‌های مسکونی غزه و تخریب ۲۰۰۰ واحد مسکونی، به شهادت و جراحت کردن ۸۰۰۰ نفر که عمدتا زن و کودک و سالخورده می‌باشند، اوج جنایت بشری را بوجود آورده است. با قطع اب و برق و محصوریت کمک رسانی، در حال نسل کشی می‌باشد؛ و متاسفانه نه تنها سازمان به اصلاح حقوق بشری کور و لالند، بلکه امریکا و غربی‌ها با ارسال بمب‌های نامتعارف ۱۰۰۰ پوندی و فسفری سوزاننده، بدنبال نجات رژیم روبه زوال صهیونیستی می‌باشند.

نیرنگ جدید صهیونیست‌ها
صهیونیست‌ها ده‌ها دروغ در انتصاب به فلسطینان برای تحریک دنیا و مظلوم نمایی و فریب افکار عمومی بکار برده اند، تا فلسطین مظلوم را زیر فشار قرار دهند و گرگ‌ها فرصت نفس و تجدید قوا برای ادامه جنایت بیابند. ابرگرگ‌های جهانی نیز برای جانیان صهیونیست به درک واصل شده اشک تمساح برای ریختند. خناسان داخلی اصلاح طلب هم با روزنامه و فضای مجازی غیر مستقیم با اتهام سازی به آغاز کننده جنگ، در حال تغییر ظالم و مظلوم هستند. درحالیکه توجهی ندارند که فلسطینیان صاحب خانه اند و اسراییل غاصب و این‌ها در فشار جنایات ۷۰ ساله صهیونیست‌ها بوده و درحال پاسخ به متجاوز هستند.

عکس العمل مسلمانان متظاهر
متاسفانه پرچمداران شیعه انگلیسی، اسلام وهابی (اسلام امریکایی)، اسلام رحمانی (شیعه امریکایی) و ... در برابر این جنایت عظیم صهیونیست‌ها یا ساکتند و یا حمایت تلویحی از دشمنان اسلام دارند و بدلیل انحرافی که از اسلام دارند، تکلیف دینی خویش را تشخیص نمی‌دهند و مکونات قلبی آنان در دل در گرو شیاطین انسی می‌باشد. امروز سکوت موجه نبوده و مواضع دوپهلو و مبهم معنا ندارد و بلکه معیار شناخت سلامت فکری و سیاسی ودینی افراد و گروه‌های سیاسی می‌باشد.

سه گزینه در مواجه با حوادث فلسطین
در برابر حوادث فلسطین می‌توان مانند برخی‌ها بی تفاوت بود. یعنی چشم‌ها را بر حقایق بست، که این صفت بی وجدانان هست و مانند ویرویس، عاقبت آفتش در اینده بسمت مان خواهد آمد. یا می‌توان حمایت لفظی و ظاهری مانند برخی کشور‌های جهان داشت، که این صفت منافاقان است و عیان خواهد شد و بی ابرویی به همراه خواهد داشت؛ و یا اینکه حمایت عملی داشته باشیم که این تکلیف دینی و عملی انسانی است و اقتدار ایران واسلام و رضایت الهی را بهمراه دارد.

دفاع مشروع فلسطینان از حق شرعی خویش
براساس آیه ۳۹ سوره حج خداوند متعال می‌فرماید الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ / آن مؤمنانی که به ناحق از خانه‌هاشان آواره شده (و جرمی نداشتند) و جرمشان این بوده که: إِلَّا أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ  جز آنکه می‌گفتند: پروردگار ما خدای یکتاست، به این گروه از مردم خداوند چنین چیزی را اجازه و تکلیف کرده است که أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا  یعنی خدا به کسانی که بدیشان حمله و تعدّی می‌شود اجازه دفاع از خود داده است.

حمایت از فلسطین تکلیف دینی
امام علی (ع) می‌فرمایند که «کونوا لظالم خصما و للمظلوم عونا» دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید. (نهج‌البلاغه، نامه ۴۷) و پیامبر (ص) نیز می‌فرمایند: «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» یعنی آن‌که صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست؛ لذا هر شیعه و بلکه هر مسلمانی براساس تکلیف دینی خود موظف به  حمایت عملی از ملت مسلمان مظلم فلسطین می‌باشد.

وضع موجود زیر ساخت‌ها
سرنوشت قبله اشغال شده قدس شریف، سرنوشت حیات اسلام است و فلسطین خط مقدم جهاد با دشمنان، قلب دوم جهان اسلام و محور وحدت مسلمین بوده و تا نبرد آزادی قدس، ما از آن حمایت میکنیم. این راه بی بازگشت به پیروزی نهایی آزادی قدس منتهی خواهد شد و است، که رهبر انقلاب نیز وعده الهی تحقق پذیر انرا بشارت داده اند و لحظه شماری می‌کنیم.

نبرد آزادی قدس

فلسطین خط مقدم جهاد امت اسلامی با دشمنان اسلام و بشریت بوده، قلب دوم مجروح جهان اسلام، محور وحدت مسلمین بوده و بزودی نبرد نهایی آزادی قدس شریف، زمینه سازی ظهور مهدوی (عج) فراهم خواهد ساخت!

رسالت ما
رسالت ما در این شرایط حساس، حمایت‌های کلامی، قلمی، تبیینی، راهپیمایی، مالی، دعا و نذر و عنداللزوم رزمی و جان فشانی به امر، ولی فقیه می‌باشد؛ و ان شالله راه حمایت حضور در پشت مرز‌های لبنان برای جمعیت مشتاق فراهم شود.

خبر‌های آمادگی‌های نظامی یمن و فلسطین و جبهه مقاومت با محوریت ایران، این وعده الهی نصر من الله و فتح قریب و بشرالمومنین را بشارت داده و بسیار امید بخش بوده و انتظار خورشید را نوید میدهد و به بیان بسیاری از علما، این‌ها خبر از نزدیکی ظهور می‌دهد و بایستی ضمن دعا، تلاش کنیم که جز منتظران زمینه ساز ظهور (عج) بوده و سپس در انتظار شنیدن نوای «أَنَا بَقِیَّةُ اللَّهِ» باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها